MARAŠ: Crna Gora je buduća džez destinacija

Tivat i Podgorica ove godine biće domaćini drugog festivala „Made in New York Jazz, Montnenegro“. Tokom tri dana, od 9. do 11 juna, nastupiće neka od najvećih imena svjetske džez scene, kao i domaći i regionalni džez umjetnici. Organizator i direktor filijale „Made in New York Jazz“ Vladimir Maraš pun optimizma, i ovoga puta obećava sjajne koncerte naglašavajući da je Crna Gora buduća džez destinacija, prenosi Pobjeda.

MARAŠ: Crna Gora je buduća džez destinacija

Domaćin prvog koncerta biće Centar za kulturu u Tivtu, koji će muzičarima ustupiti Ljetnju pozornicu. Dva dana kasnije, 11. juna, umjetnici će nastupiti u atrijumu Kapital plaze u Podgorici. Između dva koncerta, 10. juna u 21 sat, u Etno džez klubu ,,Sejdefa“ (na novoj adresi Stanka Dragojevića 10) nastupiće Vasil Hadžimanov bend i time upotpuniti programski sadržaj festivala. Prošlogodišnje izdanje festivala bilo je besprekorno organizovano.

Na Svetom Stefanu i u Podgorici publika je imala priliku da prisustvuje vrhunskoj svirci probranih muzičara. Mnogi su još dugo nakon odlaska iz Crne Gore dijelili utiske, fotografije i snimke na društvenim mrežema i na taj način promovisali našu državu kao perspektivnu muzičku i turističku destinaciju.

tivat-2-1
Domaćin prvog koncerta biće Centar za kulturu u Tivtu, Foto: Wikipedia

 

Kako navodi Maraš, činjenica da festival uspijeva da preživi drugu godinu zaredom dovoljan je razlog za satisfakciju.

Osim toga, postoji još jedan nivo zadovoljenja, a čini mi se da je taj nivo važniji za crnogorsko društvo u cjelini. Taj nivo podrazumijeva mapiranje Crne Gore kao buduće evropske džez destinacije. Iako se radi o potpuno nekomercijalnom žanru, Crna Gora sigurno nije izuzetak u smislu broja ljudi koji ovaj žanr prati, a raduje me što se taj broj ljudi vidno uvećava, svakodnevno – kaže Maraš.

Smatra da bi najveću korist od organizacije ovog festivala trebalo da imaju mladi, dakle, ciljna grupa kojoj se popularizacijom ovog žanra nudi izbor, mogućnost da valorizaciju svojih muzičkih talenata nužno ne traže vani, već da šansu dobiju u svojoj zemlji.

jazz3
Maraš: Činjenica da festival uspijeva da preživi drugu godinu zaredom dovoljan je razlog za satisfakciju, Foto: Twitter

Nije samo festival dovoljan, potrebno je sistemski učiniti džez muziku vidljivijom, dostupnom, kako kroz sistem obrazovanja, tako i kroz formiranje džez ansambala u kojima će buduće džez generacije obrazovanih muzičara imati prostor za odabir svog životnog poziva. Iako ovo ne postoji u agendama na putu Crne Gore ka Evropskoj uniji, vjerujte, ovakve i slične stvari će nas činiti ravnopravnima u tom društvu – rekao je Maraš.

Naglašava da se odabir izvođača uvijek radi u direktnoj komunikaciji sa uredničkim timom partnera iz Njujorka i direktorom „Made in New York Jazz Competition INC“, gospodinom Brovkinom, koji imaju idealan upliv u dostupnost umjetnika, troškove angažovanja kao i predviđen programski koncept svakog od festivala.

111
Maraš: Crna Gora je buduća džez destinacija, Foto: Rabbit Records

Nakon tih provjera, zajednički pristupamo kreativnoj fazi, prijedlozima i sugestijama, i jednostavno, sklapamo finalni roster. Nakon tog procesa, kreće se u izradu repertoara, a taj dio zajednički uređujemo sa umjetnicima koji čine „festivalski bend“ za određenu godinu. Dakle, demokratija u punom obimu. Što se tiče regionalnih izvođača, višegodišnje kontakte koje imam sa njima kroz sopstveno bavljenje muzikom, za njujorškog partnera su dovoljan razlog da odabir gostiju sa ovih prostora prepuste kompaniji „Rabbit Records“. Do sada nijesmo omanuli – saopštio je Maraš.

Napominje da će se svake godine širiti i taj krug učesnika, sa jasnom namjerom da se promoviše što više crnogorskih džez stvaralaca.

 

AUTOR: Pobjeda / Pink M

POVEZANI ČLANCI

Responsive Menu Clicked Image